Trainers Sandra Middel & Harald Schneider

 In deze snelheidscategorie hebben we twee groepen; die van Sandra Middel en die van Harald Schneider. De trainingstijden zijn voor beide groepen gelijk. 

Trainingstijden

dinsdag 19.00 – 20.30 uur
donderdag 19.00 – 20.30 uur

Trainers

Sandra Middel T 0646-588805 Mail Sandra
Harald Schneider    T 0624 328460 mail Harald

 Trainer: Sandra Middel 

Doel
Opstartgroep voor beginnende hardlopers, waar loopplezier voorop staat.

Trainingsopbouw
Het trainingsschema is gebaseerd op het lopen van prestatielopen en korte wedstrijden. Vooraf aan een training lopen we in en doen we rek- en strekoefeningen, besteden wij aandacht aan loopscholing. Daarna wordt getraind op afstand, snelheid en kracht. Afgesloten wordt met uitlopen en een cooling-down.

Wanneer kan je mee?
Beginnende lopers moeten een ½ uur achtereen kunnen hardlopen. In de tabel hieronder staan de tijden van onze wedstrijd/prestatielopen.

 afstand D/H
5km        29-31 min
10km        64-69 min
Halve Marathon 2:10-2:20 min

 

groepssamenstelling

Een gemengde groep van ongeveer 25 personen

 

Trainer Harald Schneider

 Doel : op een leuke gezellige manier fit blijven en deelnemen an recreatie wedstrijden

Trainingsopbouw 

Zoals bij velen anderen loopgroepen binnen PAC volgen ook wij de klassieke opbouw : Circulatie inloop, doelgerichte warming up en afwisselend of loopscholing of krachtoefeningen (Interval) trainingen Uitlopen en cooling down 

Naast de gewone trainingen vinden ook regelmatig op zondag georganiseerde duurlopen plaats 

Wanneer kan je mee Je moet minimaal  45 minuten  aaneen  kunnen lopen met een minimaal tempo van 65 min op 10 km  

afstand    dames en heren
5 km    27-32 min
10 km     58-65 min
halve marathon    2:10-2:20 uur

 

Groepssamenstelling 

Een gemengde loopgroep met een opvallend breed leeftijdsspectrum

van 29 -77 jaar